Saros, Danişment Orman Kampı

Yazı : Çakan Çakmak

Saros Danişment Orman Kampı’na nasıl gidilir, niye gidilir, ne yapılır…

Danişment Orman Kampı İstanbul’dan çıkınca 294 km uzaklıkta, Edirne’ya bağlı Keşan ilçesinde Saros Körfezi’nde yer alıyor.  (Daha fazla bilgi için tıklayın)
Kampın bir bekçi abisi var, Hasan abi. Her bekçi abi gibi tanıştığı insanları haliyle aklında tutamayan ama dünya yardımcısı ve iyisi bir adam. Arkadaşım ben gitmeden önce Hasan Abi’ye geleceğimi haber etmişti. Keşan civarlarında aradım, dur dedi ben sana başka bir yoldan tarif vericem 8 km kısalıcak buraya gelişin. Hasan Abi yapma etme dedim, ben kayboluşlarıyla ünlü bi insanım, haritadaki yoldan geleyim dedim ama zaten kararmak üzere olan havanın da etkisiyle kısalacak 8 km köy yolu da aklımı çelmedi değil. Ve mucizevi bir şekilde bahsettiği kestirmeden yolu bularak kamp alanına ulaştım.
Kampa ulaşım kolay (google maps’de arattığınızda çıkıyor) ama tabelayı gördüğünüz ayrımdan içeri sola döndüğünüzde sizi toprak ve mıcır dolu bir yol karşılıyor. Bu yol sanırım 2 kilometre falan ama ben gittiğimde üzerindeki mıcır yeni dökülmüştü ve korkunç gevşekti. Aşağı doğru inerken 2 tane de keskin viraj var, orada biraz dikkatli olmak isteyebilirsiniz. Sonra hemen kampın girişinin kapısı var zaten. gerisi yapılmış, taş yol.
İçeri giriş motor için 13 lira. Gecelik kalış ücreti 40 lira. Kampa girdikten sonra taş yolu takip edip sonuna kadar gidin. Ondan önceki yerler biraz daha büyük çadırlar ve gürültülü insanlar için. Yolun sonuna kadar gittiğinizde de zaten Hasan Abi’nin kapsama alanına girmiş oluyorsunuz. Burada kamp yerleri parsel parsel ayrılmış. Gayet geniş kare alanlar mevcut. Hamak asacak ağaçlar, ulaşılabilecek elektrik ve her parselde masa mevcut. Elektriği kendinize kadar ulaştırmak için uzatma kablosuna ihtiyacınız var aklınızda olsun. Ya da kutunun yanına susamış cihazınızı bırakabilirsiniz, çalınacağını sanmıyorum. Ben çok zengin bir insan olduğum için bilgisayarımı bırakıp dolanmaya çıktım, bir şey olmadı.
Hasan Abi dünya iyisi bir adam. Akşam saati vardığımda hemen benden önce giden arkadaşımın onun dolabında kalan tek birasını ”yoldan geldin, bira içiyorsan vereyim.” diyerek elime uzattı. Hayır diyen çarpılır, zaten benim aklımdaki de buydu. 🙂 Kamp alanında market mevcut. Türlü türlü konserve, çerez, içki, içecek, sigara ve bir dolusu mevcut. Ücretler uçuk değil. Yaş 33 olduğundan kelli kerterizini artık öğrenci biletinden değil biradan alan bir kişi olarak söyleyeyim ki; bira 6 liraydı. Bakkal fiyatı neredeyse.
İçerde bir de restorant var ama pek verimli çalıştığı söylenemez. Ben son akşamımda patates tava aşerdim, yoktu. Hiç de olmamış muhtemelen. Zaten gelenler genelde uzun süreli kalmaya geldikleri için kendi yemeklerini yapıyorlar. Bir de benim gibi şanlıysanız akşam yemek saati konserve barbunya kemirirken yan alanınızda ailesiyle birlikte çadırda kalan teyze göz hakkıdır diyerek 2 adet biber dolmasını yoğurtla birlikte önünüze getirir, misler gibi yersiniz. 🙂
Denizine girmedim ama girenler vardı. Biraz denizkestanesi var galiba ama dikkat ederek suda eğlenebilirsiniz.
Yakın arkadaşımız Serkan Söğüt’ün Danişment Kampı yazısı da ilgini çekecektir.
Bu bölgeye yakın kamp alanları :  Saros Gökçetepe Tabiat Parkı, Assos Özcamping, Kilitbahir Zargana Camping

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir